O xogo é unha actividade que se incorporou como parte do lecer, sen causar problemas á maioría das persoas e cunha importante aceptación social. Non obstante, do mesmo xeito que o consumo de alcohol pode levar ao alcoholismo ou o uso recreativo de drogas á adicción, a participación en actividades de xogo —polo menos en determinados tipos de xogos— pode levar a un pequeno grupo de persoas vulnerables ao xogo problemático ou patolóxico, cuxas consecuencias se estenden máis alá da persoa afectada, influíndo na familia, no ámbito laboral e na sociedade.
As investigacións destacan que estes problemas co xogo non se distribúen ao azar, senón que teñen unha relación importante co tipo de xogos, o grao de risco destes e o comportamento dos propios xogadores.
SELAE é consciente de que o xogo pode ser un problema para unha pequena parte dos xogadores en termos de conduta adictiva. Por iso, SELAE promove un modelo centrado no xogo responsable e na protección de menores e grupos vulnerables, implementando as mellores prácticas de Xogo Responsable da European Lotteries en todos os seus procesos de negocio (desde o deseño ata a venda). SELAE é auditada regularmente por unha entidade externa para garantir de forma independente que cumpre estas boas prácticas.
O xogo patolóxico é un trastorno de conduta recoñecido pola Organización Mundial da Saúde (OMS). No ano 1992, definiuse como un trastorno caracterizado pola presenza de episodios frecuentes e reiterados de participación en xogos de apostas, que dominan a vida da persoa afectada en prexuízo dos seus valores e obrigas sociais, laborais, materiais e familiares. Esta conduta persiste e adoita incrementarse a pesar das consecuencias sociais adversas, como perda de fortuna persoal, deterioro das relacións familiares e situacións persoais críticas.
En 2013, a Asociación Americana de Psiquiatría (APA) clasificou a ludopatía como unha adicción sen substancia, polas semellanzas na expresión clínica, orixe, comorbilidade física e tratamento con outras adiccións como o alcohol, tabaco e drogas ilegais.
Para as persoas con este trastorno, o xogo convértese nun hábito do que se senten incapaces de desprenderse, e o pracer de xogar transforma-se en malestar. Continúan xogando a pesar de repetidos esforzos para controlar, deter ou reducir o comportamento.
Existen certos sinais que alertan dunha conduta de risco relacionada co xogo, entre eles:
Se se recoñece en catro ou máis destes sinais, debería acudir a un especialista para recibir axuda.
MITO: "Se sigo xogando, a miña sorte cambiará e poderei recuperar o diñeiro que perdín".
VERDADE: As probabilidades de gañar non cambian por xogar máis, xa que o resultado de cada xogo é independente das apostas anteriores; as túas posibilidades de gañar non se modifican co tempo.
MITO: "Case acerto, na próxima vez gañarei".
VERDADE: O resultado dunha aposta non se ve afectado por case acertar anteriormente.
MITO: "Se fago a miña aposta neste punto de venda ou con este bolígrafo teño máis posibilidades de gañar".
VERDADE: O resultado do xogo NUNCA depende das nosas supersticións.
MITO: "O meu coñecemento sobre os números que saíron aumenta as miñas posibilidades de gañar".
VERDADE: Nos xogos de números, gañar depende só da sorte, non dos nosos coñecementos ou habilidades.
Son aquelas boas prácticas, medidas e ferramentas que os operadores implementan co obxectivo de reducir ou eliminar os impactos negativos do xogo en certas persoas, especialmente nos grupos máis vulnerables.
O compromiso de Loterías co xogo responsable reflíctese na implantación das mellores prácticas e nas medidas adoptadas. Desde 2013, Loterías está certificada no estándar de boas prácticas de Xogo Responsable da Asociación de Loterías Europeas (European Lotteries, EL). Anualmente é auditada por unha entidade externa para verificar o cumprimento deste estándar.
https://www.european-lotteries.org/responsible-gaming-standards
O modelo de xestión de Xogo Responsable de Loterías segue os dez apartados definidos no Estándar de Xogo Responsable de EL: gobernanza, formación de empregados, comerciantes, deseño de xogos, canles dixitais, publicidade e marketing, derivación a provedores de tratamento, información ao xogador, diálogo con grupos de interese, informes e certificación.
https://www.european-lotteries.org/european-gaming-standards